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Bicycle crashes due to parking spaces along distributor roads

Analysis of the risk of crashes with motor vehicles near intersections with access roads

Die vorliegende Studie beschäftigt sich mit Sicherheitsaspekten für Radfahrende entlang von Verteilerstraßen mit einer erlaubten Höchstgeschwindigkeit von 50 km/h in der Nähe von Kreuzungen mit Zufahrtsstraßen (30 km/h oder weniger) innerhalb von Städten. Sie beleuchtet das Verhältnis vom Parkplatzabstand zu diesen Kreuzungen und Unfällen zwischen Fahrrädern und Kraftfahrzeugen. Die Studie stammt von SWOV, dem niederländischen wissenschaftlichen Institut für Verkehrssicherheitsforschung.

Zuletzt aktualisiert 4.7.2022

Berichtsdetails
Autor/in Petegem, J.W.H. van | Uijtdewilligen, T.
Herausgebende Institutionen

SWOV - Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid

Erscheinungsland Niederlande
Erscheinungsort Den Haag
Jahrgang 2021
Sprache English

Abstract:

"This study focuses on knowledge development concerning safety aspects of cycling and parking facilities along distributor roads (limit 50 km/h) near intersections with access roads (30 km/h or lower) within the urban area. [...] One of the analyses indicates that 84% fewer crashes between bicycles and motor vehicles occur at intersections with parking spaces at a distance of 5-10 metres than when they are at a distance of 0-5 metres (significance of p value of 0.04). This analysis was carried out for a selection of three-legged distributor-access road intersections within the urban area in the province of Utrecht for crashes in 2007-2020."

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